Financie a podnikanie

Email marketing? Robte ho tak, aby odberateľov bavil!

Email marketing sa aj vďaka sprísneným pravidlám v otázke osobných údajov stal pomerne náročným, no stále účinným prostriedkom, ako komunikovať so zákazníkmi. Jeho odberateľmi sú tí najvernejší, ktorí sa rozhodnú pre odber newsletterov, a tak ich môže predajca deň čo deň oslovovať prostredníctvom mailovej služby.

Odhaduje sa, že viac ako 60 percent úspešných e-shopov si buduje osobnú značku a zvyšuje predaj výrobkov práve prostredníctvom email marketingu. Avšak nesprávne namierená komunikácia zo strany dodávateľa ponuky často končí v koši alebo v kolónke spamu. Ako si prostredníctvom email marketingu získať zákazníka na svoju stranu?

Zaujímavý, pohodový, prehľadný

Email marketing je v zahraničí overená reklama, u nás jej mnohí obchodníci stále nedôverujú. Čím to je? Predovšetkým email marketing má byť reklamou skrytou, nenápadnou a jeho úlohou je ponúknuť zákazníkovi akýsi bonus.

Ak klikne na mail od predajcu, nebude hľadať termíny ako „najvýhodnejšia ponuka“ či „kúpte dnes“. Hľadá niečo naviac. Od obchodných reťazcov očakáva napríklad prehľad nových, zaujímavých a atraktívnych značiek, ktoré vstupujú na trh s novou sezónou.

Od predajcov oblečenia a módnych doplnkov nepotrebuje čítať o novinkách. Naopak, viac uvíta pravidelný blog o móde, odkaz na vlog, ktorý mu ukáže, ako kombinovať najnovšie trendy, alebo rozhovor s módnou ikonou. Čo hľadá človek, ktorý rád brázdi stránky s knihami? Predsa rozhovory so spisovateľmi, informácie o novinkách na trhu a zaujímavostiach zo sveta literatúry.

Pamätajte na to, že pútavý úvod a prehľadný, jasne členený text, kde sú podstatné informácie zvýraznené tak, aby ich čitateľ neprehliadol, sú znakom kvalitného email marketingu. Žiaden nekonečný súvislý text. Na záver stačia dva či tri obrázky a newsletter môže putovať rovno ku zákazníkovi.

Na čo sa často zabúda?

Newsletter vám pomôže pripomínať sa zákazníkovi pravidelnými informáciami. Nezabúdajte, že máločo upúta tak ako súťaže, príbehy a články na pokračovanie. Napríklad pri stránke o chudnutí sa môžete presvedčiť, že viac ako ponuka kníh o varení zaujmú články typu tri spôsoby varenia v zdravšom duchu. Napíšte niekoľko podobných článkov a uvidíte, že si čitateľovu pozornosť udržíte. Nezabudnite pritom na správny grafický design.

Newsletter nesmie byť príliš dlhý a nesmie chodiť denne! Jeho hlavnou úlohou nie je urobiť odbyt vášmu tovaru, ale pripomenúť zákazníkovi, že ste na obchodnej scéne a že s vami môžete počítať. Uistite sa, že v prípade záujmu s vami zákazník môže komunikovať a podať spätnú väzbu. Ak sa o to pokúsi, máte vyhrané.