Financie a podnikanie

Eshop na mieru. Kedy sa do práce pustiť sám a kedy zavolať na pomoc odborníkov?

Eshop je dnes súčasťou takmer každej sféry podnikania. Či už ponúkate produkty, služby alebo potrebujete priestor na komunikáciu so zákazníkmi, stretnete sa kedykoľvek na tom najneutrálnejšom mieste. Na e-shope. Ak ho ešte nemáte, možno je najvyšší čas. Spustením predaja máte nielen šancu zvýšiť svoj zisk a vytvoriť si vzťah so zákazníkmi, ale aj zviditeľniť vlastnú značku. Zvládnete to sami, alebo potrebujete pomoc?

Dizajn je základ

Zákazníkovi môžete predať takmer čokoľvek. Musíte to však robiť s citom a udržať jeho pozornosť. E-shop teda musí zostať prehľadný, na pohľad uprataný a jednoduchý. Zabudnite na divoké pozadie, informácie rozhádzané po celej stránke a chaos.

Dokážete si sám navrhnúť pekný a zaujímavý dizajn? Ten je totiž základ a vyžaduje skúsené oko a cit pre detail. Ak si nedokážete nič vymyslieť, bez hanby sa inšpirujte svojimi obľúbenými e-shopmi alebosi nechajte vytvoriť eshop na mieru.

V kurze je biele pozadie a základné farby – modrá, šedá, zemité tóny a jemné zvýraznenie stránky napríklad logom č vkusnou fotografiou.

Prehľadnosť predáva

E shopy strácajú zákazníkov v prvých minútach niekoľkými vecami. Napríklad tým, že nemôžu zoomovať, pozrieť produkt z viacerých strán, prečítať si recenzie. Skrátka, kúpili by mačku vo vreci. A to dnes robí málokto.

Ďalším problémom je komplikovaný formulár. V jednoduchosti je krása. Držte sa toho. Chybou je aj nezvládnutý cenník. Návštevník webu ho nevie nájsť, nerozumie mu, alebo sa ceny nedopátra. Nie, nespýta sa. Jednoducho opustí stránku a ide inde.

Nezabudnite aj na dostatočný popis produktu. Oblečenie sa nezaobíde bez popisu, ako ho prať, v akej kvalite je materiál a skvelý je aj odkaz, čo sa k vybranému kúsku hodí. Knihy potrebujú recenzie. Služby odporúčania zákazníkov. Najmä v prvých mesiacoch si doslova pýtajte spätnú väzbu, lebo zákazník o ňu pri množstve tovarov na trhu stojí.

Choďte s dobou

Eshop bez sociálnych sietí? Zabudnite! Úplne stačí, ak si založíte instagramový profil a stránku na facebooku. Prečo? Pretože to je miesto, kde sa zgrupujú zákazníci. Posty pridávajte denne alebo obdeň a nezabúdajte na vtipný a pútavý popis. Niekedy si ľudia zakúpia službu či výrobok len preto, lebo v nich predajca vzbudzuje dobrý pocit.

Na stránke žiadneho e-shopu by nemal chýbať blog s fotografiami. Články, i keď sa to nezdá, sú mimoriadne zaujímavé, a ak zákazníka naučíte vracať sa a objavovať, čítať a zapájať sa tak do života vaše značky, budujte si mnohoročný verný vzťah.

Na blogu môžete postovať príspevky z výletov, ak napríklad ponúkate ubytovanie, turistickú obuv či fotoaparáty. Ak predávate spoločenské šaty, ženy si rady prečítajú príspevky o „premene“ napríklad maturantky na hviezdu plesu. Písať môžete o čomkoľvek, robte to pravidelne a nezabudnite na fotodokumentáciu.

Ak cítite, že tieto pravidlá zvládnete, môžete si e-shop vytvoriť aj sami. Ak nie, zverte ho do rúk odborníkov, ktorý dnes kvalitnú a prehľadnú web stránku vytvoria za primeranú cenu.