Eshop je dnes súčasťou takmer každej sféry podnikania. Či už ponúkate produkty, služby alebo potrebujete priestor na komunikáciu so zákazníkmi, stretnete sa kedykoľvek na tom najneutrálnejšom mieste. Na e-shope. Ak ho ešte nemáte, možno je najvyšší čas. Spustením predaja máte nielen šancu zvýšiť svoj zisk a vytvoriť si vzťah so zákazníkmi, ale aj zviditeľniť vlastnú značku. Zvládnete to sami, alebo potrebujete pomoc?
Dizajn je základ
Zákazníkovi môžete predať takmer čokoľvek. Musíte to však robiť s citom a udržať jeho pozornosť. E-shop teda musí zostať prehľadný, na pohľad uprataný a jednoduchý. Zabudnite na divoké pozadie, informácie rozhádzané po celej stránke a chaos.
Dokážete si sám navrhnúť pekný a zaujímavý dizajn? Ten je totiž základ a vyžaduje skúsené oko a cit pre detail. Ak si nedokážete nič vymyslieť, bez hanby sa inšpirujte svojimi obľúbenými e-shopmi alebosi nechajte vytvoriť eshop na mieru.
V kurze je biele pozadie a základné farby – modrá, šedá, zemité tóny a jemné zvýraznenie stránky napríklad logom č vkusnou fotografiou.
Prehľadnosť predáva
E shopy strácajú zákazníkov v prvých minútach niekoľkými vecami. Napríklad tým, že nemôžu zoomovať, pozrieť produkt z viacerých strán, prečítať si recenzie. Skrátka, kúpili by mačku vo vreci. A to dnes robí málokto.
Ďalším problémom je komplikovaný formulár. V jednoduchosti je krása. Držte sa toho. Chybou je aj nezvládnutý cenník. Návštevník webu ho nevie nájsť, nerozumie mu, alebo sa ceny nedopátra. Nie, nespýta sa. Jednoducho opustí stránku a ide inde.
Nezabudnite aj na dostatočný popis produktu. Oblečenie sa nezaobíde bez popisu, ako ho prať, v akej kvalite je materiál a skvelý je aj odkaz, čo sa k vybranému kúsku hodí. Knihy potrebujú recenzie. Služby odporúčania zákazníkov. Najmä v prvých mesiacoch si doslova pýtajte spätnú väzbu, lebo zákazník o ňu pri množstve tovarov na trhu stojí.
Choďte s dobou
Eshop bez sociálnych sietí? Zabudnite! Úplne stačí, ak si založíte instagramový profil a stránku na facebooku. Prečo? Pretože to je miesto, kde sa zgrupujú zákazníci. Posty pridávajte denne alebo obdeň a nezabúdajte na vtipný a pútavý popis. Niekedy si ľudia zakúpia službu či výrobok len preto, lebo v nich predajca vzbudzuje dobrý pocit.
Na stránke žiadneho e-shopu by nemal chýbať blog s fotografiami. Články, i keď sa to nezdá, sú mimoriadne zaujímavé, a ak zákazníka naučíte vracať sa a objavovať, čítať a zapájať sa tak do života vaše značky, budujte si mnohoročný verný vzťah.
Na blogu môžete postovať príspevky z výletov, ak napríklad ponúkate ubytovanie, turistickú obuv či fotoaparáty. Ak predávate spoločenské šaty, ženy si rady prečítajú príspevky o „premene“ napríklad maturantky na hviezdu plesu. Písať môžete o čomkoľvek, robte to pravidelne a nezabudnite na fotodokumentáciu.
Ak cítite, že tieto pravidlá zvládnete, môžete si e-shop vytvoriť aj sami. Ak nie, zverte ho do rúk odborníkov, ktorý dnes kvalitnú a prehľadnú web stránku vytvoria za primeranú cenu.
Add Comment