Investovali ste do vytvorenia webových stránok s dokonalým dizajnom, ale stále vás vyhľadávače ignorujú? Je najvyšší čas, aby ste sa zamysleli nad obsahom, ktorý vášmu webu kraľuje a ktorý drží kľúč od úspechu nazvaný „dobré pozície vo vyhľadávačoch“. Poďme pekne po poriadku.
Kto je copywriter?
Copywriter je reklamný textár, ktorý vie pracovať nielen s jazykom, ale aj psychológiou predaja. Vďaka jeho schopnostiam dostane váš web úplne iný rozmer.
Čo je copywriting?
Copywriting patrí k činnostiam, ktorá je pre tvorbu webových stránok veľmi dôležitá. Správne zostavený text s vhodnou skladbou kľúčových slov vášmu projektu môže zaručiť výrazný poskok pred konkurenciou. Dôležité je tiež zachovanie pravidelnosti a originalita textov, preto nikdy neskúšajte obsah stránok kopírovať z iných webov. Copywriting ako taký môžeme rozdeliť na 2 časti.
1. 1. Copywriting určený pre web alebo landing page
Copywriting určený pre tvorbu webu má samozrejme iné parametre, ako jeho kolega uvedený nižšie. Tieto texty sú cielené viac na potreby zákazníka s ohľadom na SEO optimalizáciu a vhodnú skladbu kľúčových slov.
2. 2. Copywriting určený pre ďalšiu SEO optimalizáciu
V tomto prípade copywriter zohľadňuje predovšetkým tvar kľúčových slov a jeho prioritou pri tvorbe textu je tvorba spätných odkazov. Ideálnym predstaviteľom takýchto textov sú napr. PR články, ktoré sú primárne určené pre šírenie spätných odkazov. Nejde teda až tak o textový prínos, ako o prínos pre vyhľadávače.
Copywriting a normostrana
Copywriter pri tvorbe štandardného textu vychádza z tzv. normostrany (NS), pričom 1 NS predstavuje text o veľkosti 1 800 znakov vrátane medzier. Tento počet zodpovedá cca 3/4 textu formátu A4. Cena za 1 normostranu sa pohybuje na úrovni od 3 do 30 €. Profesionálny copywriteri si väčšinou zaúčtujú viac a ich texty sú kvalitnejšie.
Add Comment