Niekto na neho nedá dopustiť, iný ho z duše nenávidí a pozerá na neho ako na nástroj unifikácia. Napriek tomu dress code uplatňuje takmer polovica českých firiem. Veľa zamestnávateľov sa bohužiaľ dopúšťa základnej chyby a neposkytuje zamestnancom zvláštne outfity pre jednotlivé ročné obdobia. Možno práve preto v radoch pracovníkov prevláda voči predpísanému oblečenie skôr negatívny postoj.
Dress code ako doména veľkých firiem
Na zamestnancov v rovnošate možno samozrejme naraziť aj v menších podnikoch, logicky však prevažná väčšina pripadá na väčšie firmy. Zamestnávatelia ho môžu po zamestnancoch vymáhať iba za predpokladu, že požiadavky zaniesli do interných predpisov.
Dôvodov, prečo sa vo firmách dress code zavádza, je celý rad. Hlavným dôvodom býva skutočnosť, že mnoho zamestnancov nedokáže správne odhadnúť vhodné oblečenie a príliš nerieši estetický dopad svojho výzoru. Zamestnávatelia preto využívajú dostupný nástroj a udržujú jeho pomocou firemnú kultúru na patričnej úrovni. Veď čo by si pomyslel riaditeľ spoločnosti o manažérovi, ktorý na rokovanie dorazil vo flanelové košeľu? Dôveryhodnosť riadiaceho pracovníka by okamžite spadla hlboko pod pod mrazu. Firemné odevy sú skrátka stávkou na istotu.
Prečo ešte prejsť na dress code?
Našlo by sa však množstvo ďalších praktických výhod. Okrem toho, že zamestnanci dodržujúci dress code pôsobí oveľa reprezentativněji, získava plusové body celková firemná identita. Prostredníctvom jednotného štýlu obliekania je možné pozitívne ovplyvniť tvár spoločnosti a v neposlednom rade uľahčiť život klientom – tí podľa špecifického outfitu okamžite rozpoznajú, na koho sa môžu obrátiť. Zrejme najrozšírenejšie a cenovo najdostupnejšie sú firemné tričká s potlačou.
A čo zamestnanci? V súvislosti s dress code sa delia na dva základné skupiny. Prvý uniformitu odmieta, pretože preferuje individuálny štýl obliekania, druhá rovnošaty víta s otvorenou náručou, pretože má o starosť menej – nemusia každodenne riešiť, čo si na seba vezme do práce.
Add Comment