Skúsený šofér má v tomto smere asi veľmi veľa zážitkov, a preto si dáva do auta vždy jednu rezervu, ktorá už nie je povinnosťou. Možno aj z tohto dôvodu je potom schopnosť najmä tých mladších vodičov riešiť kritické situácie vzniknuté pri jazde oveľa menšia. Samozrejme, že dnes sa spoliehame na servis a jeho služby, za ktoré si priplatíme, ale čo robiť v prípade, keď nastane situácia, ktorá nespadá do týchto podmienok? Ako si opraviť poškodený disk kolesa?
Kedy to zvládnete svojpomocne
V prípade používania klasických plechových diskov chráni ich povrch pred drobnými poškodeniami plastový kryt, ktorý zároveň plní aj estetickú funkciu. Keď je však už moc poškriabaný alebo dokonca prasknutý, môže sa jednoducho vymeniť za nový a lepší.
Niektoré disky (najmä hliníkové) nemajú vždy špeciálny kryt a potom je ochrana minimálna a poškodenie razantné. Samotné disky môžete ochrániť aj vhodným výberom letných pneumatík, pretože výtlky na cestách v našej krajine nie sú práve najmenšie. Drobné povrchové nedokonalosti (cca do 3 cm) sa dajú opraviť aj bez odborného dohľadu.
Vyrovnanie nedokonalosti brúsnym papierom, vodou a postupným leštením. Na záver sa odporúča použiť technický benzín a opravenú plochu nalakovať základnou farbou a potom tou konkrétnejšou.
Pri náročnejších štruktúrach je to ťažšie
Iné to môže byť, keď máte na aute disky so špeciálne upraveným povrchom a odtieňom, ktorý sa ťažko len tak dosiahne. Niekedy si jednoducho šofér potrpí na dokonalom vzhľade auta, ku ktorému musí patriť pneumatika Michelin a špecifický povrch a úprava diskov. Vynikať chce každý a svojim spôsobom. Tu však potom veľa možností na domáce zásahy nie je. Treba len poškodený povrch vysoko vyleštiť, aby čo najviac splynul so zvyškom disku.
Kedy sa oprava oplatí
Pomerne obtiažna je povrchová úprava pri pochrómovaných diskoch, pretože lakovanie chrómovaním nebude nikdy rovnaké ako to pôvodné elektrolytické nanesenie tejto vrstvy. Ešte väčší problém povrchovej úpravy nastáva v prípade diskov so štruktúrovaným povrchom, ktoré sa nedajú klasicky brúsiť, a tak je veľmi ťažké ich potom opraviť.
Každá jedna korekcia vás bude niečo stáť, prinajmenšom námahu a čas, ktorý jej musíte venovať. Pri menších opravách sa to oplatí aj z pohľadu ceny, tie väčšie už stoja za zváženie, pretože môžu presahovať samotnú cenu nových diskov kolies.
Add Comment